سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن سنگ لغزنده ای که گامهای دانشمندان بر آن استوار نمی ماند، آز است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
جوان و دین
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :2
کل بازدید :47377
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/10
10:26 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حکیمی فر[3]
متولد 1361 در بیجار روستای چپقلو / کارشناس رشته معارف / روزنامه نگار و خبر نگار باشگاه خبر نگاران جوان / گاهی اوقات تنها به این دلیل می نویسم ، تا دیگران را قابل تحمل تر کنم .وقایع عصر حاضر هریک به مثابه آزمایشی هستند که موجب سر افرازی یا سر شکستگی ما در مقابل آیندگان خواهند بود

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

به بهانه اولین سالگشت ترور حضرت حجه الاسلام شیخ عباس صبایی گلپایگانی نخستین امام جمعه ساوجبلاغ

شب زنده دار عارف مقیم مقام محمود عالم مجاهد شیخ عباس صبایی گلپایگانی در یکی از روستاهای شهرستان گلپایگان چشم به جهان گشود ودر حوزه های علمیه اراک ،قم ، مشهد علوم اسلامی را فرا گرفت ، ایشان به شدت تحت تاثیر مکتب عرفانی و فقهی و فکری مرحوم آیت الله سید محمد رضا گلپایگانی قرار داشت و از تلمذی در نزد وی هیچ گاه خسته نشد .

این طلبه ای فدایی اسلام در سال 1348 خورشیدی که 29 بهار از عمر خود را سپری کرده بود با هدف تبلیغ دین اسلام و مبارزه با بدعت ها و خرافات وارد منطقه ساوجبلاغ گردید ، در روستای خور از توابع شهر هشتگرد مسقرر شد .

ایشان که از مکتب ناب محمدی بهره ها برده بود با بی عدالتی ها و جور و ستم حاکمان وقت به مبارزه برخاست ، در این هنگام عوامل و مزدوران رژیم ستمشاهی با سنگ پراکنی به منزلش و حمله و یورش به مسجد روستا و قطع بلندگوهای آن و بالاخره با برهم زدن جلسات سخنرانی ایشان ، به پاسگاه شهربانی وقت هشتگرد شکایت برده و زمینه بازداشت و ممنوع المنبر شدن وی را مهیا کردند . اما ایشان دست از مبارزات خود علیه دژخیمان ناصالح رژیم پهلوی برنداشت و رساله عملیه امام خمینی (رضوان الله علیه) را در این روستا توزیع نمود و با جوانان انقلابی و مذهبی در باره آرمان های نهضت اسلامی سخن ها گفت ،ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1360 مدتی زیر نظر آیت الله محمدی گیلانی در زندان اوین به قضاوت پرداخت .در 19 اردیبهشت 1361 با اصرار و پیشنهاد شیخ غلامرضا سلطانی (نماینده مردم کرج و حومه در مجلس شورای اسلامی ) به امامت جمعه شهرستان ساوجبلاغ منصوب شد و در سال 1373 از منصب امامت جمعه کناره گرفت . از مهمترین تلاش های ایشان در شهرستان ساوجبلاغ تاسیس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) در سال 1362 می باشد که دانش آموختگان آن در مراکز سیاسی ، قضایی و مذهبی کشور مشغول به کار هستند .استاد شهید صبایی به اسقلال مالی حوزه علمیه از حاکمیت اعتقاد شدیدی داشتند که ایشان را برآن داشت تا مستقلاتی را برای حوزه علمیه شهرستان فراهم آورد .

استاد شهید صبایی پس از کناره گیری از امامت جمعه ساوجبلاغ به مدت 13 سال به عنوان مدرس ارشد حوزه علمیه هشتگرد و امام جماعت مساجد شهر نظرآباد به تبلیغ مسایل دینی می پرداخت تااینکه متاسفانه در 27 خرداد 1386 شب شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها به هنگام بازگشت از مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر نظرآباد مورد حمله دشنه بی رحمانه ایادی خشونت و تروریسم از خدا بی خبر قرار گرفت مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم پرودگار علی اعلی شد روحش شاد .

این ترور شوم که همگان آن را به شدت محکوم کردند بهانه ای شد تا شاگرد این استاد شهید به چند نکته اساسی بپردازد :

1 : امنیت و انواع آن

امنیت (security) در لغت به معنای در امان بودن ،ایمنی ،بی ترس ، آرامش و آسودگی در اصطلاح سیاسی و حقوقی ، امنیت به صورتهای امنیت فردی ، امنیت اجتماعی ، امنیت ملی و بین المللی بکار برده می شود

امنیت فردی (individual security) حالتی است که در آن فرد ، فارغ از ترس آسیب رسیدن به جان و مال و آبروی خود یا از دست دادن آن زندگی می کند .

با توجه به معنی امنیت به این نکات نظرتان را جلب می کنم :

الف: خط نفاق نهائی ترین تاکتیک

دشمن در مبارزات بی امان خود که قصد نابودی دارد ، از تمام امکانات و روش ها و طرح ها استفاده می کند و هر مقدار که بتواند ضربه های کوبنده خود را وارد می سازد .

ابتدا بگونه ای مستقیم وارد مبارزه می شود ، و انواع حملات را سازماندهی می کند اگر دید نمی تواند و به تنهائی قدرت مقاومت ندارد ، با دیگر قدرتها هم پیمان می شود و از سران احزاب سیاسی و قدرتهای حاکم در دیگر مناطق جهان کمک می گیرد ، دست به انواع تو طئه ها می زند ، انواع طرهای نظامی را بکار می برد .

سرانجام اگر در محاسبات خود به اینجا رسید که شکست می خورد ، یا نمی تواند مقاومت کند ، یا امکانات او در حال تمام شدن می باشد ، شیوه برخورد را عوض می کند .

یا طرح دوستی ارائه می دهد

یا پیشنها صلح می دهد

یا به ظاهر تسلیم شده ودر صف های مقدم نماز می ایستد دوست و همراه می گردد و تظاهر به همکاری می کند .

اینجاست که نباید غافل شد و احتیاط های لازم را از دست داد ، زیرا خط نفاق {نهائی ترین تاکتیک } برای نفوذ و ضربه زدن می باشد

سیاست ،سیاست برخورد غیر مستقیم است

سیاست، سیاست نفوذ و ضربه است

اگر در این تغییر شیوه ها و روش ها ، بیدار نباشیم ، یا ملت دچار غفلت زدگی شود ، بسیار خطرناک است . زیرا دشمن جبهه ای را درون امت اسلامی سازمان می دهد و جنگ و درگیری را در درون مرزها با انواع روش ها ی اغفال کننده ، آغاز می کند و با استفاد از (اصل غافلگیری ) شاید به راحتی پیروز گردد و همه ارزشها را نابود سازد .

امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می نویسد :

ولکن الحذر کل الحذر من عدوک بعد صلحه فان العدو ربما قارب لیغفل فخذ بالحزم و اتهم فی ذالک حسن الظن (نامه 133 )

مالک زنهار زنهار از دشمن پس از انعقاد صلح ، زیرا گاهی دشمن نزدیک می شود که تو را غافلگیر نماید پس با احتیاط برخورد کن و خوش بینی خود را متهم نما }

ب : مقایسه و ارز یابی

چرا خط نفاق و شرک پنهان ، خطر ناک است ؟

بخاطر اینکه مشرک و کافر در آشکارا معاند باشند تکلیفشان روشن است ولی اگر منافقی تظاهر می کند و طرح دوستی می ریزد . یهودی زاده ای که با انواع کینه ها و انتقام جویی ها به ظاهر مسلمان می شود و تظاهر به دینداری می کند و در میان مسلمین نفوذ می کند خطرناک است زیرا می تواند به نام یک مسلمان از همه حقوق اسلامی برخوردار شده ، با سیاست نفوذ و ضربه ، انواع جاسوسی ها را تحقق بخشد ، در پست های کلیدی نفوذ کند و در فرصت مناسب ضربه های کاری خود را وارد سازد .

با توجه به دیگاههای بیان شده آیا وقت آن نرسیده مسلمانان جهان جمع شده و یک پارچه ندای لااله الاالله را سر بدهند و اتحاد خود را بیشتر بکنند ریشه هرچه نفاق و بدبینی هست را برچینند مسلما" در هیچ جای دنیا و در هیچ قانونی خون انسانی بی گناه مباح شمرده نشده و نخواهد شد و آیا افرادی که ترور و تروریسم را خط مشی خود تلقی می کنند همان های نیستند که خود از حقوق بشر دم می زنند .

در پایان وظایف نظام اسلامی

1- داشتن عزم اراده جدی در برخورد مناسب و به موقع با هرگونه آسیب و ناامنی

2- اجرای مقتدرانه سیاست ها به ویژه در حوزه کشف و برخورد فراگیر قاطع و مستمر با باندهای ترور و ناامنی

ومن الله التوفیق


87/3/8::: 6:30 ع
نظر()