سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس عقل، پس از ایمان به خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دوستی با مردم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
جوان و دین
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :6
کل بازدید :47402
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/12
8:23 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حکیمی فر[3]
متولد 1361 در بیجار روستای چپقلو / کارشناس رشته معارف / روزنامه نگار و خبر نگار باشگاه خبر نگاران جوان / گاهی اوقات تنها به این دلیل می نویسم ، تا دیگران را قابل تحمل تر کنم .وقایع عصر حاضر هریک به مثابه آزمایشی هستند که موجب سر افرازی یا سر شکستگی ما در مقابل آیندگان خواهند بود

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

به مناسبت شهادت حضرت زهرا س و ایام فاطمیه 

یا زهرا! ای همیشه اطهر! ای اسوه و الگوی همه ی زنان عالم! ای منتهای فضیلت! ای شکوه هستی! ای فرزند نور! چه کسی هست که ترا بسراید؟!

ای بانو! در حُسن تربیت، در بخشندگی و در بلندنظری وارث مادر خویش بودی. نه سال در خانه ی پدر و نه سال در کنار شوهر و دوش به دوش وی، نشر تعالیم اسلامی را عهده دار بودی و افزوده بر این، به کار تربیت فرزند پرداختی و بارها و بارها از حق خود و شوهر خوبت دفاع کردی.

ای دختر رسول صل الله علیه و آله ! چه شبها را که تا سپیده دمان  به عبادت ایستادی، بدان گونه که پاهایت متورم گردید! و هر گاه از نماز فراغت یافتی، در بارگاه قدس خداوند دست بر آسمان بردی و همگان را دعا کردی.

ای همسر پاک علی علیه السلام! برایت چه بنویسم؟ سینه و دست و صورت تو را رسول خدا می بوسید، تو را در جای خویشتن می نشاند و می فرمود که« از سینه ی تو بوی بهشت می شنوم». به همین گونه بارها درباره ی تو فرمود:« خداوند تو را برگزیده و پاکیزه و معصوم گردانیده و بر همه ی زنان برتری بخشیده». تو ای عزیز! همان بزرگ زنی که رسول مکرم صل الله علیه و آله فرمود:« فاطمه پاره ی تن من است. هر کس او را شاد گرداند مرا شاد کرده و هر که او را بیازارد مرا آزرده است.»

... فاطمه همه نور است. گفته اند آن چنان که خورشید و ستارگان آسمان، بر زمینیان نور می افشانند، ملائکه الله، در آسمان ها از نور وجود زهرای پیامبر صل الله علیه و آله بهره ور می گردند. صدیقه طاهره نمونه والا و اعلای یک انسان مکتبی است. او مادر پدر خویش است. فاطمه سلام الله علیها از هر که خشنود باشد، خدای نیز از او خشنود است.

فاطمه را من چه بگویم که کیست و تو چه می دانی که او کیست؟ و راز و رمز زندگی او چیست؟

زهرا سلام الله علیها سری از اسرار الهی است. آیتی از آیات حق است. رمزی از رموز هستی است. نشانه ای از بزرگی و عظمت اسلام است. بیانگر صدای رسای محمدی صل الله علیه و آله و عدالت گستری علی علیه السلام است. فاطمه یکی از زنان بهشتی و سرور آنان است. نه ما به عنوان شیعی و مسلمان، که تمامی جهانیان می باید او را الگوی خویش بدانند و خط مشی زندگی و راه و روش خود را بر اساس کارکردها و اندیشه های روشن بانوی بزرگ و والامقام طرح ریزی و پیگیری کنند.