سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم باطن رازی از رازهای خدای وحکمتی از حکمت های الهی است که در دلهای هر یک از اولیای خود که بخواهد می نهد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
جوان و دین
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :2
کل بازدید :48394
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/9/22
5:40 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حکیمی فر[3]
متولد 1361 در بیجار روستای چپقلو / کارشناس رشته معارف / روزنامه نگار و خبر نگار باشگاه خبر نگاران جوان / گاهی اوقات تنها به این دلیل می نویسم ، تا دیگران را قابل تحمل تر کنم .وقایع عصر حاضر هریک به مثابه آزمایشی هستند که موجب سر افرازی یا سر شکستگی ما در مقابل آیندگان خواهند بود

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

جلوه های فضیلت

1ـ تجلی فاطمه در آیات قران کریم

قران کریم در انجام رسالت تربیتی خویش همواره از بهترین ها و بدترین ها ی تاریخ ذکری به میان آورده است ودر مواردی نام آنان را صداقت ذکر کرده است و حتی برخی سوره های قران را به نام چهره های ارزشی آنان نام گذاری کرده است فلسفه ذکر اسامی نمونه های شاخص تاریخ ، درسها و عبرتهای تشویق ها و تنبیه ها و معرفت ها و باور ها و قدر شناسی و ملامت ها بوده است .

وقتی بیا ننام نوح و حرکتها ی او ، ذکر نام مریم و برخی مسائل فکری او آثار مثبتی برای تمام بشریت به همراه است داشته باشد به طور قطع بیان نام امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه علیها سلام و برخی حرکتها ی آنان نیز می تواند این آثار را در سطحی بالاتنر برای انسانها به ارمغان بیاورد .

اما می بینیم که نامی از ائمه معصومین و دختر گرامی رسول خدا (ص") و همچنین فرعونهای زمان آن حضرت به استثنای ابولهب به صراحت به میان نیامده است و این به خاطر حفظ قران از تحریف بوده است چرا که دشمنان اسلام به ویژه منافقان که قدرت رسیدن آنها نزد خدای مهربان معلوم بود برای ضربه زدن به اهل بیت پیغمبر از سوئی و تقویت سردمداران خود از سوئی دیگر ، به حذف و تقییر این اسامی می پرداختند و سپس نه تنها نتیجه مثبت حاصل نمی شد که اعتبار قران که تنها کتاب اسمانی بدون تحریف است دستخوش تغییر و تحریف و بی اعتبار می شد . بنابراین ذکر صریح اسامی مثبت و منفی صدر اسلام در قران به مصلحت نبوده است و در عوض به روشی که حساسیت دشمن را بر نیانگیزد مطرح شده اند .

یکی از شخصیت های بلند مرتبه و تاثیر گذار عالم وجود دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) فاطمه (س) است که تاویل و تفسیر آیات کثیری از قران کریم مطرح شده است و ما به عنوان تبرک ؛تعدادی از آنها را ذکر می کنیم و در بیان تفسیر آنها حتی المقدور از منابع اهل تسنن استفاده می کنیم .

سوره نور آیه 35

الله نور السموات و الارض مثل نوره کمشکوه فیها مصباح ، المصباح فی الزجاجه ،الزجاجه کانها کوکب دری ، یوقد من شجره مبارکه زیتونه لاشرقیه و لاغربیه یکاد زیتها یضیی و لولم تمسسه نار ، نور علی نور یهدی الله لنوره من یشاء و یضرب الله الامثال و الله بکل شی علیم .

امام صادق(ع)  در تفسیر این آیه شریفه فرمودند Lمراه العقول 260ص358 

 (مثل نوره کمشکوه )  فاطمه است

(فیها مصباح ) حسن است

 (المصباح فی الزجاجه ) حسین است

 (الزجاجه کانها کوکب دری ) فامه در میان زنان دنیا و زنان بهشت و ستاره فروزان است

 ( یوقد من شجره مبارکه ) از درخت مبارکی افروخته می شود یعنی از ابراهیم افروخته شده است

 ( لاشرقیه و لاغربیه ) نه یهودی است و نه مسیحی

 ( یکاد زیتها یضیئی و لو لم تمسسه نار ) نزدیک است علم از فاطمه سرازیر شود

( نور علی نور ) از نسل او امامی بعد از امام است

 ( یهدی الله لنوره من یشاء ) خداوند هرکس را بخواهد و شایسته بداند با آن ائمه هدایت می کند .

ـ سوره رعد آیه 29

الذین آمنوا و عملو الصالحات طوبی لهم و حسن مآب.

امام صادق (ع) فرمودند :

 پیامبر اکرم (ص) بسیار فاطمه را می بوسید، تا جائی که عایشه اعتراض کرد رسوالله (ص) فرمودند : ای عایشه هنگامی که مرا در آسمانها سیر دادند در شب معراج در بهشت به شجره طوبی (درخت طوبی ) رسیدم و از میوه های همان درخت خوردم ، وقتی به زمین برگشتم ، خدیجه از نطفه میوه های همان درخت به فاطمه حامله شد و من هرگاه فاطمه را می بوسم از او بوی درخت طوبی را استشمام می کنم .